Îndemnul celor din linia întâi: să respectăm toate regulile

Serviciile medicale de urgență, în special ambulanța și SMURD-ul, au fost suprasolicitate în ultima lună. S-a înregistrat o creștere cu până 70%.


Urmează o perioadă grea, respectiv Sărbătorile Pascale, perioada care nu îi linistește deloc pe cei din sistemul de urgență. Aceștia  se pregătesc pentru un val de solicitări venite nu doar din partea pacienților care au suspiciune de COVID-19, ci și a celor care vor apela la 112 pentru alte probleme de sănătate, așa cum sunt obișnuiți în fiecare an.

„Acum, orice viroză te duce cu gândul la COVID-19. Oamenii doresc consult și testare, măcar un test rapid pe care îl face personalul medical. Astfel cresc foarte mult solicitările tocmai pentru acest consult și testare. Au crescut și solicitările pentru urgențe, pentru că multe din cazurile de COVID-19 care au rămas acasă inițial, cu semne minore s-au agravat și au fost preluate ca urgențe de personalul de pe ambulanță. Iar acești pacienți trebuie duși la spital, evaluați și, dacă nu sunt reale semnele de gravitate, readuși acasă”, au explicat oficiali din cadrul Serviciului de Ambulanță.

Angajații din cadrul serviciul de Ambulanță vor lucra la foc continuu

După cum bine știm, perioada premergtoare Paștelui era una foarte aglomerată și fără Covid-19. Aceștia se așteaptă la un număr mai mare de cereri pe fondul infectarilor cu Covid-19. Cei din sistem susțin că la ambulanță, personalul operativ va lucra la foc continuu. Decizia este pentru a putea veni în întâmpinarea pacienților.

Ambulanța, singura soluție de a beneficia de control

La rândul sau,Radu Ganescu, președintele Coaliției Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România, spune că cei care au ajuns să apeleze la 112 sunt și pacienți cronici. Lipsa accesului acestora în spitale face că singura modalitate de contact cu sistemul medical să rămână ambulanță sau SMURD-ul.

„Foarte mulți pacienți ori au fost refuzați, ei nefiind considerați urgență, ori nu au reușit să ajungă la medic sau la spital și atunci singură soluție pentru a se conecta cu sistemul medical e ambulanța. Toată lumea o știe și se folosește foarte des. Era clar că o să se întâmple acest lucru. Nu în ultimul rând, va crește numărul pacienților care vor apela la serviciile de urgență din cauza faptului că foarte mulți s-au temut să meargă la spital și au ajuns în situația de a avea probleme agravate de sănătate. În astfel de condiții, e clar că apar complicații. E clar că apar situații neprevăzute și singura soluție de a beneficia de un control e prin ambulanță”, a declarat Radu Ganescu pentru Ziare.com.

Medicul de familie, liantul dintre pacient și restul sistemului sanitar


Este esențial ca în perioada premergătoare Paștelui, să fie respectate toate măsurile de siguranță cu strictețe. Înainte de a fi apelat serviciul 112, să fie apelat medicul de familie.

„Persoanele care au semne minore ale unei viroze ar trebui să contacteze telefonic medicul de familie. El este liantul dintre pacient și restul sistemului sanitar. Medicul de familie cunoaște pacientul și istoricul acestuia. Medicul de familie trebuie să asigure o bună coordonare în cazul pacientului cu suspiciune sau cu diagnosticul de COVID-19”, au continuat oficialii din cadrul SABIF.

Îndemnul celor din linia întâi


„Este esențial să respectăm toate regulile de protecție, să evităm aglomerațiile. În momentul în care o persoană din familie prezintă semne de viroză, ea să fie izolată de restul mmebrilor familiei până aflăm dacă e într-adevăr infectată sau nu cu COVID-19. În continuare, persoanele vulnerabile sau cele care se află în grupe de risc, ar trebui să se vaccineze. Nu este târziu niciodată, cu cât numărul persoanelor vaccinate e mai mare, avem șansă de a termină cu această pandemie”, au conchis aceștia.

Foto descriptiv

Sursa foto: Google

0 comentarii

Lasă un comentariu

Login

Bine ati venit! Conectați-vă la contul dvs.

Amintește-ți de mine Ti-ai pierdut parola?

Parolă pierdută